نوشته شده توسط : وستا

سوئیچ های شبکه رابط های بین تجهیزات شبکه مانند کامپیوتر ها دوربین های مدار بسته ، پرینتر ها و … می باشد .با پیشرفت تکنولوژی سوئیچ هایی وارد بازار شدند که می توانند برق را نیز در شبکه انتقال دهند . در حقیقت سوئیچ شبکه POE هم برق یک دستگاه تحت شبکه( مانند دوربین مداربسته ) را تامین می کنند هم دیتا را منتقل می کنند .
این تجهیزات علاوه براینکه به عنوان یک هاب سوییچ عمل می کند، می تواند از یک نقطه علاوه بر دیتا ، پاور مورد نیاز را نیز از روی کابل شبکه انتقال دهد که به آن اصطلاحا Power Over Ethernet یا POE می گویند.
در واقع برق مصرفی مورد نیاز دستگاههای متصل به شبکه مانند تلفن‌ها و دوربین های IP، نقاط دسترسی بی‌سیم (AP)، دوربین‌های امنیتی و سایر دستگاه‌های موجود در شبکه (دستگاه های مجهز به پورت شبکه Ethernet ) با استفاده از همان کابل شبکه LAN تامین میگردد. 

با توجه به قابلیت تشخیص اتوماتیک پیشرفته موجود در این محصولات، POE  بودن یا نبودن دستگاه متصل به سوییچ تشخیص داده شده و در صورت دارا بودن این قابلیت پاور روی شبکه انتقال داده می شود. بنابراین هیچ نگرانی بابت اتصال دستگاهها به این محصولات وجود ندارد. همچنین این محصولات به صورت هوشمند سرعت و نوع کابل اتصالی ، درخواست POE را تشخیص داده و خود را بر اساس آن تنظیم مینماید.
این محصولات دارای تنوع بالایی از لحاظ تعداد پورت POE و نوع استاندارد پوشش داده شده دستگاههای POE ، مقدار سرعت شبکه و همچنین مقدار مسافت قابل گسترش شبکه می باشد که می تواند نیاز کاربران خاص را نیز مورد پوشش قرار دهد.

قابلیتهای اصلی این سوئیچ ها به قرار زیر است:

پشتیبانی از استانداردهای IEEE 802.3af و IEEE 802.3aT مربوط به توان ارسالی
پشتیبانی از استانداردهای IEEE 802.3X و Back Pressure مربوط به توقف ارسال داده ها
قابلیت انتقال در مسافت های طولانی تا 150 متر ( به صورت آپشن) 

سایر محصولات وستا

کابل شبکه  مدیا کانورتور   کیستون

 


:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وستا

سوئیچ شبکه چیست ؟

سوییچ شبکه (Network Switch) وسیله ای سخت افزاری است که داده های ورودی را از پورت های ورودی متعدد به پورت خروجی خاصی متصل میکند که آن را به سمت مقصد مورد نظر خود سوق می دهد . به عبارت دیگر سوئیچ شبکه دیوایس کوچکی است که بسته های داده را بین چندین دستگاه شبکه مانند رایانه (Computer)، روتر(Router)، سرور(Server) و یا سوئیچ های دیگر منتقل می کند.
دریک شبکه محلی (LAN) اترنت ، سوییچ شبکه مشخص می کند که هر فریم پیام دریافتی با استفاده از آدرس فیزیکی دستگاه مقصد - که به آن مک آدرس (MAC Adress) نیز گفته میشود - به کجا مراجعه کند. سوئیچ های شبکه جداول مربوط به مک آدرس هر پورت را حفظ می کند .

لایه های شبکه در مدل OSI (Open System Interconnection)

دستگاه های شبکه از جمله سوئیچ شبکه را با توجه به لایه عملیاتی آن که در مدل OSI تعریف شده است دسته بندی میکنند . مدل OSI پروتکل های طبقه بندی شبکه را در لایه های مختلف مشخص می کند. در این مدل کنترل سیستم بطور معمول از یک لایه به لایه دیگر منتقل میگردد. لایه های مدل OSI بطور خلاصه عبارتند از :

لایه ۱ (Physical Layer):که به عنوان لایه فیزیکی یا لایه پایینی شناخته میشود که می تواند داده را انتقال دهد و لی نمی تواند ترافیک ناشی از آن را کنترل کند. به عنوان مثال می توان به کابل شبکه یا هاب های اترنت اشاره کرد.

لایه ۲ (Data Link Layer) : یا همان لایه پیوند داده از آدرس سخت افزاری جهت ارسال و دریافت داده استفاده میکند. از جمله مثال های این لایه سوئیچ شبکه لایه ۲ می باشد .

انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه مجازی : به سوئیچ های نرم افزاری گفته می شود که در محیط VM میزبان مستقر می شوند.

سوئیچ شبکه مسیر یابی (Routing Switch) : این نوع سوئیچ ها شبکه LAN ها را به یکدیگر ارتباط می دهند و علاوه بر سوییچینگ لایه ۲ مبتنی بر MAC می توانند توابع مسیریابی (Routing Function) را در لایه ۳ مدل OSI یعنی همان لایه شبکه مبتنی بر پروتکل اینترنت (Internet Protocol) انجام دهند.

سوئیچ شبکه مدیریتی (Managed Switch) : سوئیچ های شبکه که به کاربر اجازه تنظیم هر پورت و پیکره بندی و کنترل ترافیک در سوئیچ را می دهد.

سوئیچ شبکه هوشمند (Smart Switch): به سوئیچ هایی اطلاق میشود که نسبتا مدیریتی هستند و می توان آنها را جهت کنترل انتقال داده پیکره بندی کرد. اما در مقایسه با سوئیچ های مدیریتی از محدودیت های بیشتر دارند.

محصولات سامانه ارتباط وستا

مدیاکانورتور

کابل فیبر نوری

 رک شبکه

رک ایستاده

رک دیواری

 

 


:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()