نوشته شده توسط : وستا

کابل شبکه مسی چیست

هرکاتالوگ بزرگ مربوط به کابلکشی را انتخاب نمایید مسلما انواع کابل های مسی را در آن مشاهده خواهید کرد . با این حال تمامی این کابلها برای انتقال داده (Data) و صدا (Voice) مناسب نیست . اغلب، کابلهای مسی برای اهداف خاص از قبیل صدا، زنگ درب ، تجهیزات کنترل از راه دور ویا هر کاربرد کم ولتاژ و کم سرعتی تولید می شوند. کابلهایی که برای انتقال مورد استفاده قرار میگیرد باید از پهنای باند بالا در فرکانس گسترده پشتیبانی کند حتی اگر برای تلفن های دیجیتال باشد . بنابراین باید توجه داشت که برای هر کاربردی کابل مناسب انتخاب گردد. همانطور که گفته شد انواع و اقسام کابلهای مسی وجود دارد که در جدول ذیل به برخی از کابلهای قدیمی و کابلهای فعلی و کاربردهای آن اشاره شده است

کابل زوج سیم به تابیده (Twisted Pair Cable)

در کابل کشی ساختیافته اقتصادی ترین و البته بیشترین کابلی که مورد استفاده قرار میگیرد کابل های زوج سیم بهم تابیده است که نسبت به مدیاهای دیگر بوده و نصب آن آسانتر می باشد و همچنین ابزار نصب آن نیز هزینه بر نمی باشد. UTP و STP که به ترتیب مخفف Unshielded Twisted Pair و Shielded Twisted Pair می باشد دو نمونه اولیه از کابل های زوج سیم به هم تابیده در بازار شبکه امروز می باشند . توجه داشته باشید که کابلهای FTP,SFTP,ScTP و سایر موارد نمونه های از کابل STP می باشند که بطور جداگانه توضحیح داده خواهند شد.

زوج سیم بهم تابیده بدون شیلد (UTP)

اگرچه سالهای متمادی در سیستمهای تلفن مورد استفاده قرار میگرفت زوج سیم بهم تابیده بدون شیلد برای اولین بار در اواخر دهه ۸۰ با ظهور اترنت (Ethernet) بر روی سیم کشی زوج سیم بهم تابیده و استاندارد 10Base-T رایج شد. از مزایای UTP می توان به مقرون به صرفه بودن، نصب آسان می توان اشاره کرد و البته پهنای باند آن بطور مدام قابل بهبود بخشیدن است

**نکته جذاب**
الکساندر گراهام بل دردهه ۱۸۸۰ میلادی کابل کشی زوج سیم به هم تابیده و تلفن نوری را اختراع و ثبت کرد . در آن زمان بل به یونیون وسترن پیشنهاد داد که شرکت خود را به 100.000$ بفروش میرساند اما آن شرکت از خرید خودداری نمود .
کابل UTP بطور معمول فقط یک پوشش خارجی (Jacket) دارد که از مواد غیر رسانا تشکیل شده است. این جکت معمولا یک زوج و یا زوجهای بیشتری را در بر میگیرد که امروزه کابل ۴ زوج متداولترین کابل افقی در کابل کشی ساختیافته شبکه های کامپیوتری می باشد. مشخصه مقاومت در کابل UTP برابر ۱۰۰ اهم بعلاوه منهای ۱۵٪ می باشد گرچه در اروپا در بعضی مواقع از کابل UTP با مقاومت ۱۲۰ اهم نیز استفاده می شود.
یک کابل UTP معمولی در شکل ذیل نشان داده شده است که از یک پوشش غیر رسانا که ۴ زوج سیم مسی بهم تابیده را در بر گرفته است تشکیل شده است . هر سیم توسط یک ماده عایق که دارای خواص دی الکتریک بسیار خوب می باشد پوشیده شده است . برای کابل های انتقال داده مطلب فوق بدین معناست که سیم مربوطه باید دارای خاصیت ویژه ای باشد که امکان انتشار هرچه بهتر سیگنال داده را فراهم کند 

سایر محصولات سامانه ارتباطی وستا

تجهیزات پسیو شبکه

کابل شبکه اشنایدر اکتاسی

تجهیزات اکتیو شبکه

کابل فیبر نوری

رک شبکه

کابل شبکه



:: بازدید از این مطلب : 506
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وستا

نمایندگی اچ پی آسیا

شرکت سامانه ارتباط وستا افتخار دارد که از اولین سال تولید رک های اچ پی آسیا به عنوان نماینده اچ پی آسیا به توزیع رک های ایستاده و دیواری این کمپانی در سراسر ایران بپردازد. گروه صنعتی پایا طرح و فرم در پرتو بکارگیری پیشرفته ترین امکانات تولید ، ماشین آلات روز دنیا و متخصصین زبده توانست محصولی فراتر از کالاهای خارجی با برند اچ پی آسیا تولید کند . سبد کالای برند اچ پی آسیا شامل رک های ایستاده و رک های دیواری و تمامی متعلقات آن می باشد . رک اچ پی آسیا هم اکنون به عنوان پرفروشترین رک بازار ایران شناخته می شود .
 
رک دیواری اچ پی آسیا
رک های دیواری بیشتر برای شرکت ها ی کوچک و یا ساختمانهایی که حجم تجهیزات شبکه آن کم می باشد کاربرد دارد. جنس آن از فلز آهن و رنگش پودری الکتروستاتیک ضد خش می باشد . جهت دسترسی آسان درب های کناری بازشو می باشند و درب جلو فریم دار شیشه ای و یا طلق نشکن است . در سقف و کف رک دریچه هایی برای ورود و خروج کابل شبکه و برق تعبیه شده است . رک دیواری اچ پی آسیا شامل رک ۴ یونیت ، رک ۶ یونیت، رک ۹ یونیت و رک ۱۲ یونیت می باشد که در عمقهای ۳۵ ، ۴۵ و ۶۰ سانتیمتر عرضه میگردد.
 
رک ایستاده اچ پی آسیا
رک های ایستاده در مراکز و ساختمان های بزرگ استفاده می شوند جنس آن از فلز آهن و رنگش پودری الکتروستاتیک ضد خش است و معمولا دارای چرخ های قفل دار برای تسهیل در جابجایی می باشد و بعد از استقرار رک ، چرخ های آن را برای جلوگیری از حرکت رک قفل می کنند. درب جلو رک ایستاده اچ پی آسیا شیشه ای و یا مشبک بهمراه قفل چرخشی سوییچی می باشد . درب های بغل جهت دسترسی آسان بازشو و دارای قفل سوییچی هستند در کف و سقف رک ایستاده محفظه هایی جهت ورود و خروج کابل شبکه و برق تعبیه شده است رک ایستاده اچ پی آسیا در اندازه های ۱۲ تا ۴۷ یونیت در عمق های ۶۰ ،۸۰ و ۱۰۰ سانتیمتر قابل عرضه می باشند.

متعلقات رک های ایستاده و دیواری
متعلقات رک شامل طبقه ثابت ، طبقه متحرک، ترمینال پاور ( پاور ماژول‌) ، لایت پنل ، بلانک پنل در اندازه های مختلف ، نگهدارنده افقی کابل، نگهدارنده عمودی کابل ، فن مخصوص رک ، چرخ مخصوص رک و سایر موارد می باشد.

سایر محصولات سامانه ارتباطی وستا

تجهیزات پسیو شبکه

کابل شبکه اشنایدر اکتاسی

کابل فیبر نوری

رک شبکه

کابل شبکه

 


:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وستا

تجهیزات پسیو شبکه چیست ؟

تجهیزات پسیو شبکه آن بخش هایی از شبکه کامپیوتری می باشد که وظیفه انتقال داده در شبکه را به عهده دارد و نمی تواند روی داده تغییر و یا تاثیری داشته باشند همانند کابل شبکه ( کابل مسی، کابل فیبر نوری و کواکسیال)، کانکتورها، رک شبکه و سایر موارد . تمامی راه حل های پسیو مسلما شامل تجهیزات پسیو شبکه می باشد که در آن کابل شبکه نقش اصلی را به عهده دارد و سایر تجهیزات در کنار کابل شبکه فرآیند انتقال داده را بدون تاثیر بر روی آن کامل می کنند .
حال به توضیح بعضی از تجهیزات پسیو شبکه می پردازیم


کابل شبکه


کابل شبکه که مهمترین جزء انتقال داده می باشد خود شامل کابل مسی، کابل فیبر نوری و کابل کواکسیال است که بسته به نیاز در پروژه های مختلف بکاربرده میشود .
کابل شبکه مسی از ۴ زوج سیم بهم تابیده تشکیل شده است که بصورت دسته بندی های Cat5e,Cat6,Cat6Aو Cat7 و در انواع UTP,FTP و SFTP طبقه بندی می شوند. سرعت و پهنای باند کابل های مسی با یکدیگر متفاوت است . بطوریکه کابل Cat5e بیشتر در شبکه های با سرعت 10/100Mbps ، کابل Cat6 بیشتر در شبکه های با سرعت 1000Mbps‌ و کابل های Cat6A و Cat7 در شبکه های باسرعت 10G مورد استفاده قرار میگیرد. لازم بذکر است که کابلهای Cat6 ، Cat6A و کابل Cat7 سرعتهای پایینتر را نیز پشتیبانی می کنند. از نظر پوشش محافظ کابل نیز کابل های شبکه UTP بدون پوشش می باشند . کابل های FTP دارای یک لایه فویل فلزی و کابل های SFTP دارای یک لایه شیلد و یک لایه فویل برای جلوگیری از نفوذ نویز الکترو مغناطیس می باشد .
همچنین تمامی متعلقات مربوط به کابل که برای انتقال داده مورد نیاز می باشد نیز در دسته بندی تجهیزات پسیو قرار میگیرند که مهمترین آنها عبارتند از :


کیستون شبکه یک قطعه اتصال دهنده مادگی می باشد که در دو سر کابل سربندی می شود و در سمت رک در پچپنل و در سمت ایستگاه کاری برروی دیوار یا ترانک درون فیس پیلیت قرار میگیرد .

پچپنل شبکه یک مونتاژ سخت افزاری می باشد که جهت قرار گرفتن کیستون ها می باشد و درون رک قرار میگیرد و رکمونت است .

پچکورد شبکه یک اصطلاح در کابل کشی ساختیافته می باشد و طولی از کابل شبکه است که در دو سر خود دارای کانکتور RJ45 می باشد و جهت اتصال دیوایسهای مختلف تحت شبکه با بستر شبکه مورد استفاده قرار میگیرد .

محصولات سامانه ارتباط وستا

تجهیزات اکتیو شبکه 

کابل شبکه اشنایدر اکتاسی
متعلقات پسیو شبکه 



:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : وستا

تجهیزات اکتیو شبکه آن بخش هایی از شبکه کامپیوتری را گویند که بطور فعالانه با سیگنال داده کار می کنند و باعث تقویت سیگنال ، اصلاح سیگنال و ارزیابی و... میشوند از جمله تجهیزات اکتیو شبکه می توان به هاب، سوییچ، روتر و اکسس و سایر تجهیزات اشاره کردپوینت اشاره کرد .

سوییچ شبکه

سوییچ شبکه وسیله ای است که در شبکه های کامپیوتری وظیفه برقراری ارتباط بین سایر تجهیزات را به عهده دارد که برای این کار کابل های شبکه اعم از کابل مسی و کابل فیبر نوری به سوییچ متصل میگردند. سوییچهای جریان داده شبکه را به وسیله انتقال یک بسته دریافتی به یک دیوایس یا بیشتر مدیریت می کند. هر دیوایس تحت شبکه متصل به یک سوییچ  را می توان با آدرس شبکه ای همان دیوایس شناسایی کرد و به سوییچ اجازه میدهد تا ترافیک داده ، امنیت و کارایی را کنترل نماید. برخی از سوییچ ها در لایه ۲ یا همان لایه پیوند داده ها (Data Link Layer) کار می کنند بدین معنی که سوییچ از آدرس سخت افزاری یا همان MAC Adress برای انتقال داده استفاده می کند برخی از سوییچ ها نیز در لایه ۳ یا همان لایه شبکه (Network Layer) کار می کنند یک سوییچ شبکه لایه ۳ تمامی یا بیشتر عملکردهای یک روتر را قادر است که انجام دهد . سوییچ های لایه ۳ معمولا از مسیر یابی IP بین VLAN هایی که در سوییچ تنظیم شده است پشتیبانی می کنند.

انواع سوییچ  شبکه

    سوییچ شبکه مدیریتی
    سوییچ شبکه غیر مدیریتی
    سوییچ شبکه poe
    سوئیچ شبکه صنعتی

سایر محصولات سامانه ارتباط وستا

کابل شبکه اشنایدر اکتاسی
تجهیزات پسیو شبکه
رک شبکه
رک ایستاده



:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد